piątek, 19 czerwca 2015

Lolici słownik!

Hej!
Ostatnio zauważyłam, że mimo iż coraz więcej osób utożsamia się ze stylem lolita, coraz więcej także ludzi ma problem z nazywaniem lub rozumieniem wielu haseł z tym związanych. Nie twierdzę, że wszyscy, jednak naprawdę wielu- sama na początku taka byłam, więc można powiedzieć, że znam tę sytuację także z własnego doświadczenia :") To skłoniło mnie do opracowania czegoś w rodzaju Loliciego Słownika.
Mam nadzieję, że ta notka rozwieje Wasze wątpliwości :) Jeżeli o czymś zapomniałam lub macie jakieś pytania- piszcie! Możliwe, że o czymś zapomniałam lub po prostu uznałam ten fakt za zbyt oczywisty i go nie wpisałam- a chciałabym, aby ta notka pomogła wszystkim nowym lolitom w odnalezieniu się w tym temacie :3
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Lolici Słownik

A-line shape - efekt uzyskany za pomocą halki, charakteryzuje się tym, że podobny jest do kształtu litery "A";
Przykładowa sukienka o kształcie A.

Angelic Pretty/ Innocent World/ Baby The Stars Shine Bright - najbardziej znane lolicie marki tworzące oryginalne stroje (macie podlinkowane :3);

Bodyline - sklep internetowy oferujący lolicie sukienki

bell shape - efekt uzyskany za pomocą halki, charakteryzuje się tym, iż podobny jest do dzwonu;
Typowa spódnica kształtu "dzwon".

bonnet - lolici kapelusz, coś w rodzaju czepka wiązanego pod szyją;


brando - najprostszymi słowami- coś, co jest markowe, nie podrabiane czyli przykładowo kupione od BTSSB, Innocent World, Angelic Pretty;

cutsew - lolicia koszulka lub bluzka, można nosić ją pod jumperskirtem lub do spódnicy zamiast koszuli;
Kilka przykładowych cutsewów. Możliwe są różne kombinacje, w tym długie rękawy.

empire dress - sukienka bez talii która zaczyna swoją "spódnicową" część tuż pod biustem (+1000 do słowotwórstwa  ♥)
Przykładowa sukienka empire.

ita lolita - zła lolita, nie stosująca się do zasad kanonu swojej mody, łamiąca je. Możemy tak nazwać lolitę, która np. nosi niedopasowane ubrania, ma niekompletny strój, złe buty lub zbyt krótką (nad kolano) spódnicę;
Czyli czego nie powinna nosić lolita.

jumperskirt - sukienka na ramiączkach (zawsze nakładamy pod nią koszulę lub cutsew); 
Przykładowy jumperskirt.

kodona (ouji) - męski odpowiednik lolity, "ouji" po japońsku oznacza księcia. Więcej o tym stylu możecie poczytać >>tutaj<<, gdzie dokładnie go opisałam;


halka - wielowarstwowa "spódnica" wykonana najczęściej z tiulu lub organzy, ma za zadanie unieść naszą spódnicę, nadać jej odpowiedni kształt oraz puff. Halka jest obowiązkową częścią loliciej bielizny i nosi się ją jedynie pod spódnicą;
Halki mają bardzo różne kształty i objętości.

headband - opaska z dodatkami;
Do headbandu można doczepić naprawdę ciekawe rzeczy. Idelny do handmade :)

headbow - kokarda, zazwyczaj dość sporych rozmiarów, przymocowana do opaski, rzadziej do spinek/ wiązana pod szyją;
Kokardy mogą mieć przeróżne i rozmiary, a ich wykonanie zależy od wyobraźni autora.

headdress -  materiałowa, podłużna opaska z różnymi zdobieniami, wiązana pod szyją ("podpaska na głowę z przyszytą koronką" - tak bardzo humor Mimi <3);
Headdressy bardzo często można zauważyć u meido.

over the knee socks (otks) - po prostu zakolanówki;
I tutaj mamy wielką różnorodność- od zwykłych, gładkich, po te wzorkowe i z wspaniałymi nadrukami.

pantalony (bloomers) - ozdabiane "spodenki" zakładane pod spódnicę/sukienkę. Dodają dodatkowego, delikatnego puffu i zapobiegają widoczności bielizny w różnych wypadkach, nie mogą one jednak wystawać poza halkę;
Długość i "puszystość" pantalonów uzależniona jest od wielkości i długości naszej spódnicy.


print - nadruk na materiale, wzór ozdabiający ubranie (w tym przypadku spódnicę/ sukienkę);
Stroje lolit nie są drogie jedynie ze względu na materiał i markę, lecz także szczegółowy i oryginalny print, jaki się na nich znajduje.


puff - efekt, który uzyskujemy za pomocą halki, "uniesienie" naszej spódnicy;
Na tym zdjęciu idealnie widać efekt przed i po nałożeniu halki.

replika - podróbka oryginalnych sukienek, można je nadal kupić, choć w świetle prawa są one uznane za nielegalne;

socks with lace - skarpetki wykończone koronką, falbankami lub innymi zdobieniami;

underskirt - prosta, falbaniasta spódnica, którą nakłada się pod sukienkę/spódnicę, jeżeli jest ona zbyt krótka, można rzec, swoiste "przedłużenie";


wristcuff - dusiki na nadgarstki, coś w stylu falbaniastych bransoletek, najczęściej z materiału, czasem z różnymi dodatkami;
Przy wristcuffach mamy wiele możliwości wyborów. Jest w czym przebierać!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
To by chyba było na tyle! Mam nadzieję, iż rozwiałam wszelkie Wasze wątpliwości dotyczące mody loliciej, a jeżeli nadal jakieś macie- piszcie śmiało. Starałam się o niczym nie zapomnieć, dopytywałam najlepszych, aby zrobić Wam dobry i precyzyjny słowniczek, dzięki któremu zaoszczędzicie sobie wiele czasu i dowiecie się ciekawych rzeczy, o których niektóre z Was może nie miały pojęcia, a inne nie były pewne ^_^
Pozdrawiam gorąco! Już niedługo kolejny post dotyczący lolit, ale nie zdradzę jego treści... Na pewno mile Was zaskoczy, bo ja sama jestem nim mocno podekscytowana :)
Rena Uchiha~

15 komentarzy:

  1. Sądzę, że słowniczek przyda się wielu początkującym~~ ^-^
    Czekam na kolejny lolici post, jestem już zainteresowana~!! Mogłaś jednak doprecyzować, że Bodyline nie jest brando i napisać o Milanoo chociażby ;w; Ale to już moje czepialstwo, haha ;w;

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny i pomocny post :3

    http://hime-ari.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie musisz pisać swojego bloga, przecież go obserwuję :)

      Usuń
  3. Pomocny słowniczek :3 i dużo dobrze dobranych zdjęć~ ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że okazał się pomocny, ponieważ poświęciłam mu bardzo wiele czasu ,w,

      Usuń
  4. Czasami jestem itą bez puffu, gdy mi się nie chce, a nadal chcę wyglądać słodko xd Najważniejsze to czuć się dobrze <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby tak, jednak nie wyglądając jak lolita lepiej być oszczędnym w słowach, bo wiele osób się o to burzy... ^^"

      Usuń
    2. Jeśli bez puffu, to może jest to otome-kei? :)

      Usuń
  5. Bardzo ciekawe! Przyznam, że większości pojęć nie znałam, ale tak na dobrą sprawę nigdy nie przyglądałam się z bliska temu stylowi :)

    P.S. Byłoby mi bardzo miło gdybyś zajrzała na mojego nowego japońskiego bloga :)

    www.verokko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Lolity są śliczne, ale te presja z "itą" jest ogromna: bodyline/no burando = ita. Warto spojrzeć na Behind The Bows i ogarnąć te wszystkie hejty.. Masakra.
    A słowniczek fajny, chociaż ja już wszystko znałam :3.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To, że ktoś ma Bodyline, nie znaczy, że jest itą! Bodyline ma też dobre projekty, można poczytać dużo recenzji ubrań, które nie były ich failem. ;) A B-t-b piszą głównie osoby bez własnego życia, najlepiej tego nie czytać! :)

      Usuń
  7. Ten lolici słowniczek to bardzo przydatna rzecz. Najważniejsze rzeczy zostały uwzględnione ^^ Miło uzupełnić swoją wiedzę o takie pojęcia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajnie opisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń